Professioneel uw telefoon laten beantwoorden?

  • -
Telefoonservice

Professioneel uw telefoon laten beantwoorden?

Category : Algemeen , Midden Nederland

Telefoonservice neemt een steeds belangrijker wordende plaats in binnen ons bedrijfsleven. De antwoordservice kenmerkt zich door de gedegen manier waarop uw klanten te woord worden gestaan. Telefonistes hebben vooraf de instructies gekregen en aan de hand van scripts worden klanten geholpen op de manier die u goed vindt. Een antwoordservice of telefoonservice zorgt ervoor dat u uw tijd kunt besteden aan de inhoudelijke kant van uw werk. Met uw bereikbaarheid zit het dan wel snor en u kunt uw klanten terugbellen of mailen op een moment dat het voor u en uw klanten beter uitkomt. De meerwaarde van het inzetten van een antwoordservice of telefoonservice bestaat uit het opvangen van bellers die u wel wilt spreken, maar niet op dat moment.

Wat doet een telefoonservice?

Telefoonservice is een dienst die wordt aangeboden door gespecialiseerde bedrijven. Deze bedrijven beschikken over getrainde medewerkers die eraan gewend zijn om voortdurend mensen telefonisch te woord te staan. Bij het aangaan van een contract met een Telefoonservice of antwoordservice spreekt u af op welke momenten de telefoon voor u wordt aangenomen en op welke manier u wenst dat uw bellers te woord worden gestaan. De medewerkers krijgen specifiek voor uw bedrijf een script en weten precies op welke manier ze aan uw klanten antwoord moeten geven.

Welke sectoren maken vooral gebruik van een antwoordservice?

Medewerkers van bedrijven die veel onderweg zijn en vaak in direct contact staan met klanten zijn grootafnemers van deze diensten. Immers, om klanten en potentiële klanten goed te woord te staan moet er ook een omgeving zijn waar dit mogelijk is. Daarnaast zijn er veel kleine bedrijven die gebruik maken van de diensten, omdat er geen budget is voor een eigen telefoondienst. Tenslotte zijn er de bedrijven en instellingen die in kantoortijd werken maar toch hun klanten de gelegenheid willen geven om te bellen met hun organisatie buiten kantoortijden.

Belangrijkste redenen om te kiezen voor een antwoordservice

  • Een antwoordservice zorgt voor 24-uurs bereikbaarheid
  • U kunt zich meer richten op de inhoudelijke kant van uw werk
  • De telefoon wordt opgenomen door professionals
  • Kostenbesparing op vast personeel
  • Waarneming van de bereikbaarheid tijdens vakantie en weekenden

Aanbieders van antwoordservice of telefoonservice

Er zijn legio aanbieders van telefoonservice of antwoordservice die prima voorzien in uw behoefte. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de website van het telemarketingbedrijf M-Connect. Daar is informatie te vinden over een mogelijke aanpak voor uw bedrijf.